Fånigt läkarbesök...

Efter ett drygt halvårs krånglande knä har jag lyckats boka tid hos doktorn. Besök idag. För det första fick jag träffa en AT-läkare, som troligen var yngre än jag... (Inte så att jag är direkt purung, men nu börjar doktorer och kunder mm bli allt för unga...)

Jag beskrev mitt problem med knät och han började göra massa böjningar och vridningar och tryck. Gör det här ont? Nej. Känner du det här? Nej. Om jag gör så här då? Nej. Hm. Vad är jag för en puckobrud som tar upp dyrbar läkartid?! :-) Eftersom jag inte har ont i knät är det svårt att provocera fram smärta för att vara duktig... :-)

Lyckades påvisa problemet trots allt genom knäböjningar, det känns genom knät hur det rör sig och hoppar. Troligen är det någon del av menisken som gått sönder och halkar omkring. Jag ska få en remiss till ortopeden och ev röntgen. Får väl se hur många månader det tar. Men jag har ingen panik. Ta hand om de som knappt kan gå först!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0