Fjärde gången

Jag har haft körkort sedan 1991. På denna tid har jag fått "blåsa" i alkoholmätare 3 ggr. Det är inte direkt ofta. Men i morse var det dags igen. Farbror polisen stod utanför Kyrkskolan när jag skulle lämna storkillen.

"Blås i den här i 5 sekunder"

Jag satte fart, men luften tog slut ganska så snabbt, men det gick bra ändå. Även godkänt på utblåset. Inte helt oväntat dock. Jag har ännu aldrig märkt av någon alkohol i mellanmjölk och havrefras... :-)



Fick dock en liten barsk kommentar om att jag ska sätta på kontrollmärket på bilen... Får väl göra det då... Måste bara torka av på nummerplåten lite. Har tänkt göra det i en dryg månad...

Gissa om ungarna tyckte det var spännande... :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0