Vilken helg...

Puh! Kan man säga nåt annat?! Snart är den över, jag längtar till min egen mjuka säng... :-) Inte för att det  varit trist, bara jobbigt, kul jobbigt!

Igår lördag tog jag med mig lilleman och gjorde de sista inköpen inför söndagens julpyssel. Flängde runt till Birsta och stan, två olika bagerier och till kontoret. Ägnade en och en halv timme till att förbereda och plocka fram.

När vi kom hem var grannen med familj på besök och åkte lite bob. Sedan fikade vi glögg hela eftermiddagen. Trevligt! På kvällen kom de tillbaka, och då kom även andra grannen med flickvän på besök, så det var fullt hus halva natten. KUL! Perfekt med trevliga grannar! Tänker inte flytta härifrån i första taget, så det så!

Mellan eftermiddagsbesöket och kvällsbesöket hann jag och lilleman även med en liten sväng upp till farmor Marita och uppvaktade med en liten blomma.

Så har snart hela söndagen gått nu också. Åkte hemifrån vid halv tio i morse och kom hem strax före fyra. Jag och lilleman har pysslat och fixat hela dagen. Han fick två nya kompisar "storschejerna" (stor-tjejerna) kallade han dem. "Jag vaj baja lite blig, mamma"

Pappan och storeman har varit hemma med storemans prickiga lekamen hela helgen. De har byggt snökoja och satt gips på väggarna i lekrummet.

Nu är det ganska skönt att sitta på golvet framför brasan och värma sig lite... snark...

Kommentarer
Postat av: Grannen

håller med om att grannarna är väldigt trevliga =) och att man inte vill flytta i första taget!

Tack för lördags, trevligt, måste göras om!

2008-12-08 @ 14:03:49
URL: http://pernixxon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0