En teknisk helg

Lördag morgon drog barnen och jag upp till mor och far i Barsta. Dagen ägnades åt att 'mecka' med mammas dator och att baka kakor. Till slut fungerade bredbandet och mamma kunde surfa med hastigheter från 0,2 upp till 0.7 Mbit/s, lite skillnad mot det gamla modemet. Inte lätt att bo på landsbygden och vilja ha bra internetuppkoppling. ADSL går inte att få, eftersom det är fullt på stationen. Det går inte att ställa sig i kö för att få adsl, så det finns ingen möjlighet för leverantören att veta hur stort intresset är där ute...  Det mobila bredbandet fungerar hyfsat bra, men det är många bergsknallar runtomkring som skymmer mottagningen. Det är inte som ett riktigt bredband, men lite bättre än modem.

På söndagen regnade det hela tiden! Jag undersökte varför mammas och pappas hyfsat nya tv inte ville visa röda färger jämt. Det visade sig att en av scartkontakterna som sitter i tvn är felande. Nu är det dags att ta diskussioner med elektronikfirman...

Till sist bearbetade jag en väderstation som inte ville fungera. Där visade det sig att den yttre givaren vara trasig och även där ska jag ta tag i ev reklamationer. Men tid och datum blev i alla fall korrekt inställda på huvudenheten, alltid något att hålla reda på...


Kommentarer
Postat av: Eva

Men hallå där!

Är du värsta teknikreparatören eller???

Du kanske kan komma hem till oss och fixa vår TV också? :-)

2008-06-17 @ 10:12:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0