Köksbekymmer

I min kökslåda finns det 4-5 decilitermått, lika många matskedsmått, ännu flera kryddmått (!!!). Men av någon outgrundlig anledning finns det max 1 teskedsmått! Man köper ju alltid dessa saker i set, med en av varje.

Hur i hela friden går det till? Är det någon som snor dem? Smälter de ihop i diskmaskinen pga den lilla storleken? Vad är det som händer? Har Björn tagit ner dem till sin verkstad för att de är så bra att ha?! Har ungarna tagit in dem i lekrummet, tillsammans med grilltängerna, när de "byggstädar"?

Ett mysterium som ska lösas under semestern...

 Vissa har problem med torktumlare och strumpor, andra med teskedsmått... :-)

Kommentarer
Postat av: EvaPeva

Jag TROR att mina teskedsmått kan hamna i kaffeburken, kakaoförpackningen, vanillinsockerförpackningen och kanske också i florsockret... men där är jag så sällan!!! Borde inte alls vara ett problem hemma hos dej! Jag tror på bygg-städar-teorin!!! Alternativt Teskedsgumman!!!

2008-06-30 @ 22:23:50
Postat av: Syster

Själv har jag ett överskott av fönsterskrapor om det är någon som behöver. Dessutom har jag aldrig i mitt liv inhandlat en dylik tingest så jag vet inte var de kommer ifrån...

2008-07-01 @ 19:27:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0