På tisdag börjar allvaret

Då ska jag börja springa... :-) Får väl se hur det går, men jag tänkte prova i alla fall. På sidan www.marathon.se finns det träningsprogram man kan följa. Jag tänkte köra programmet för att springa tjejmiljen, även om jag inte tänker vara med i tävlingen. Se de olika träningsprogrammen på denna länk.

Igår var det klubbmästerskap i The Squash Club i Sundsvall. Det var trevligt. Jag fick dock ta med mig pojkarna dit, så lite svårfokuserat var det... Jag hade tagit med deras cyklar, så i pauserna fick de cykla av sig lite spring i benen. Dessutom hade vi med filmer, papper och pennor och en bok. Om man även mutar med glass och hamburgarlunch så löser sig det mesta! :-)  Snälla Christer kom förbi en sväng och tog ut barnen på luftning också.

Spelandet gick sådär. Jag var lite för trött i benen. Vi blev bara fyra stycken i damgruppen, så vi spelade alla mot alla. En tjej var rent tokbra, så där hade jag inte en chans. En annan var också bra, men där hade jag lite mer chans, och den sista var jag ganska jämnspelt med, men då hade min kropp helt gett upp och jag orkade knappt någonting. Nästa gång... :-)

Kommentarer
Postat av: Syster långben

Då kanske vi kan ta en tur tillsammans till helgen? Har ju faktiskt sprungit några gånger i Gammlias onda backar de sista veckorna, hoppas Alnön är lite plattare.

2008-06-01 @ 16:27:34
Postat av: Anna

Heja på! Jögga har följt sitt träningsschema på samma sajt, för helmaran då dvs... Kör tjejmilens program i år och ta helmaran nästa år ;-) Du vet, sikta mot stjärnorna så.....

2008-06-01 @ 20:05:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0