Är det kul, eller?

I onsdags var det dags för Vårruset här i Sundsvall. Jag var med även denna gång. Tredje året i rad, men kanske femte gången totalt. Men jag har inte riktigt bestämt mig för om det är kul... Löpning är (inte ännu) min grej, jag gillar raska promenader/stavgång. Men på vårruset är det så mycket folk att man knapp kan promenera ens... Första kilometern får man ägna åt att undvika bakhasorna på de framför. Dessutom är 5 km en ganska kort sträcka, så det är ingen utmaning direkt.

I år var det dock kalasväder! Nästan så man hade behövt solglasögonen vissa sträckor! Härligt! Sedan satt vi i en liten slänt och fikade, också mysigt. Till nästa år finns det tre alternativ. Det första är att få igång springningen i benen, det andra är att bli materialare och vakta fikakorgen (förutsatt att solen skiner), alternativ tre är att ta en långpromenad hemma på ön med grannen istället. Tål att funderas på. Ska jag springa så ska det gå fort. Då ska jag ligga kring 25 minuter, annars får det vara. 

I morgon, lördag, är det klubbmästerskap i squash. Det är mer min grej... :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0