Jag - en pojkmamma

I går kväll skulle jag ut och handla mat och även en present till en av Antons klasskompisar som har födelsedagskalas idag. En tjej. Vad leker tjejer med? Det är bara ca 30 år sedan som jag var i den åldern själv, jag har ändrat intressen en del sen dess.

Vad göra?! Jag mailar en kompis som har tre tjejer, varav den ena är 6½. Får jättefina tips. Tar med mig dem till leksaksaffären. Får hjärnsläpp... Tjejsidan av leksaksaffären är rosa, rosa och ROSA!! Det är glitter, paljetter och blingbling till vansinne. Är totalt ovan vid sånt! Hade det varit en kille hade letandet varit över för länge sedan. En kille kan inte få för många actionfigurer eller bioniclar... Lyckas inte hitta nåt vettitgt, tiden går och jag går fram och tillbaka, svetten börjar lacka, andras barn får frispel i butiken; piper och gnäller.  HJÄLP!! :-)

Tillslut köpte jag självlysande stjärnor att ha i sovrummet på natten. Mina ungar (pojkar) gillar dem helskarpt och kan kanske vara en liten balans mot allt det övriga toktjejiga... Stjärnorna är ju helt klart könsneutrala.



Hoppas hon blir nöjd och att kalaset blir kul!

Kommentarer
Postat av: Eva

Det blir en PERFEKT present tror jag!!! :-)

2008-11-28 @ 12:31:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0