Bakis? Nej, bakning heter det.

Efter en helg med fester var jag ganska trött igår. Fest med jobbet på fredagen och sedan fest i Byalaget på lördagen.

Trevligt var det! Träffade flera personer i byn som jag aldrig sett förr. "Och var bor du nånstans då?" var standardfrågan under kvällen. Trubaduren spelade väl sådär, det blev lite för många tysta sekunder mellan varje låt och det var svårt att höra honom. Mera tempo killen!

Söndagen bjöd på vackert väder. Efter tidsomställningen fick man dessutom en extra timme att leka med! På förmiddagen bakade jag sladderkakor (läfsor), jag satte gammelfastern på att steka dem medans jag kavlade. Gott, gott! Nybakade sladder med smältande smör och kall mjölk. MUMS!  Därav rubriken på inlägget... :-)

Eftermiddagen tillbringade vi utomhus med räfsor, biltvättaro och bortplockande av gamla blomkrukor. Finare blev det! Tack faster för räfsandet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0