Kort dag

Torsdagar är kortdagar. Härligt! Ska strax sluta och åka till dagis/skola för att hämta mina rackarbusar. Tyvärr vräker regnet ner idag, så det känns inte som att man vill gå ut riktigt... Det lär inte bli någon promenad med grannen när det är så trist ute!

Kvällen ska ägnas åt veckostädning. Kämpar tappert för att införa vanan med städ-torsdag. Varje torsdag frågar jag parvlarna vilken dag det är... Ibland kan de svara ibland inte. Men när jag säger att det är torsdag och frågar vad vi brukar kalla de dagarna så kommer det samstämmigt "STÄDTORSDAG!!!" Steg två är att faktiskt få dem, och sambon, att genomföra den städning jag vill ha gjord också... En sak i taget! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0