Prickigt och städat

Torsdagen har tillbringats hemma. Anton har ett tiotal prickar i ansiktet och lilleman William har 3-4 st också i ansiktet. Fick tid för besök på bvc där det i alla fall konstaterades att det inte var någon barnsjukdom. Återstår att se vad som händer.

Ett förslag sköterskan hade var att det skulle vara något loppbett, eftersom vi har en katt. Men katten kliar sig inte, så jag har svårt att tro att det är loppor på den krabaten... Jag har dessutom letat men inte sett något. Så den förklaringen köper vi inte riktigt i dagsläget.

Men morgondagen blir som vanligt, med skola, dagis och jobb.

Jag fick lite gjort här hemma idag i alla fall. Städade ur byrån i hallen; sorterade vantar och mössor i olika högar, urvuxna och trasiga i olika högar osv. SKÖNT!!! Nu har barnen varsin del av en låda med egna små högar som de kan hålla rätt på. Jag har även skruvat in krokar i skrubben under trappen, så nu kan ryggsäckar hängas upp och därmed är de lite lättare att hitta i mörkret... Under kvällen har jag dammtorkat, dammsugit och moppat nedervåningen. Rent och fint inför helgen!

Jag hann även ta en ½ timmes promenad medans barnen såg på barnprogrammen. Skönt med frisk luft!

Oops, där var tvättmaskinen klar. Dags att ta tag i den innan jag, med gott samvete, kan gå till sängs och läsa min nya bok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0