Dubbelt upp!

Jag var in på biblioteket igår för att lämna tillbaka och låna några nya böcker till barnen. Till min glädje såg jag en ny bok om Halvan "Här kommer grävskopan", alldeles färsk, verkade helt oläst. Ungarna har alla andra böcker om Halvan, så jag tänkte att den här lånar jag så får vi läsa den till godnattsaga. "Killarna kommer att bli överlyckliga...."

När jag väl kom hem så hade min stora pojke haft besök av bokbussen i skolan. Gissa vilken bok han hade hittat och lånat med sig hem... Jodå, vi hade lånat samma bok båda två!  *skratt*

I övrigt så ska vi läsa "Vi på Saltkråkan" nu och ev även "Madicken", vi är inne i ett Astrid-stim för närvarande. Vi avslutade "Rasmus på luffen" för någon vecka sedan. Ronja, Mio och Lejonhjärta får vänta lite, de är lite läskigare och barnen tycker det är otäckt med exempelvis grådvärgar och vildvittror. Men om något år så...

Jag kan absolut rekommendera alla böcker om Halvan, de skrivs av Arne Norlin och Jonas Burman. Vi har läst böckerna riktigt många gånger. Man lär sig lite själv också om bussar, flygplan och polisbilar... :-)


Kommentarer
Postat av: Eva

Vi har tagit oss igenom alla Astrid-böcker, och Ronja vill de att vi ska läsa igen och igen och igen!!! Selma och Alva leker Birk och Ronja, och vildvittrorna tycker de är läskiga men spännande :-D

2008-09-25 @ 16:13:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0