En tur

Hemma igen efter en helg på Gotland med företaget. Himla trevligt måste jag säga! Det känns dock i kroppen... några nätter med 4-5 timmars sömn brukar göra sitt till... Men det är sånt som går över!

Vi anlände med egen båt vid 21.30 på fredag kväll, vi var ganska så många 700-800 var någon siffra jag hörde. Minglade på "Hamnplan 5", med varmkorv och öl/cider, innan jag och min rumskompis fröken K och fröken S skulle leta fram vårt lilla hotell. Visby i mörkret, när man aldrig varit där... Många gränder finns det... Men vi hade en ganska enkel väg och kom fram utan större besvär!

Utsikt från sovrumsfönster

När man vaknade kändes det att man inte var hemma... Både i kroppen och när man tittade ut! Solen lyste, blå himmel och såklart en liten kyrkoruin.

Under dagen blev det konfererande och lite nöje. Bl a fick vi se tornering med "riktiga" riddare. Gissa om småkillarna blev impade av bilderna när jag visa dem igår...



Innan vi gick hem och piffade oss inför lördagkvällens aktiviteter så tog vi ca en timmes promenad i Visby, så man i alla fall sett lite av staden innanför murarna. Fotobevis i form av ett torn, tror att detta ska föreställa Sankt Göransporten.



Nästa år blir det nog en riktig resa, så man kan se mer av vad som verkar vara en väldigt trevlig ö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0