Varför?

Köpte med mig mat från McD på lunchen. Framför mig i drive-in-kön så var det ett äldre par, kanske i 60-årsåldern. De fick sin mat och åkte iväg - till andra sidan parkeringen för att äta upp det...

Varför? Om man ändå ska vara vid restaurangen och äta sin mat, varför går man inte in? Varför vill man ha skräp och matos i bilen, när man bara sitter 20 meter utanför byggnaden?! Jag kan förstå de som åker iväg och sätter sig vid någon trevlig utsikt i solen... Men i bilen, på parkeringen?! Är 60-plussare obekväma på "modern" restaurang.

Ja, ja, varför åt jag inte i restaurangen själv då? Det går lite fortare att köpa med sig och äta på jobbet än att kliva ur och gå in. Dessutom är jag lite sällskapssjuk, det finns oftast några arbetskamrater i matsalen att tjattra med under tiden man äter.

Det var bara en undran...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0