Lilla Findusen

Findusen har varit lite sjuk, eller hängig snarare. Hela lördagkväll, söndag och halva måndagen har han varit trött och seg och mest legat och vilat. Knappt ätit någonting. I går eftermiddag började det vända, då åt han lite. Han följde efter mig ner i källaren igår kväll, men sprang inte iväg och busade som han normalt gör. Lilla stackaren! Han har de senaste nätterna sovit på fåtöljen bredvid min säng. Knappt rört sig därifrån på hela natten.

Men i natt blev han som vanligt igen. Vid 3-tiden kom först lilleman över till vår säng, efter en läskig mardröm om spindlar. Sen gick det bara någon minut så kom den kurrande katten skuttande och var på jättebra humör och väldigt gosig. Precis vad man orkar med mitt inatten... Han lade sig på min höft och kurrade så det ekade i sovrummet! Han "pratade" och kurrade om vart annat. Eftersom han varit sjuklig hade jag inte hjärta att stänga ut honom i hallen heller. I morse så var det full fart, och han skulle ut och kolla läget...

Härligt när han är som vanligt igen! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0