För länge sen...

För länge sen, så länge sen att vi nog inte ens hade någon syjunta på den tiden... Det är nästan i forntiden, i alla fall i förra århundradet! :-) För så länge sedan skulle vi (dvs jobbet som då hette Cap Gemini) delta i Drakbåtsfestivalen och vi ville synas. Åsa och jag (var det någon fler med?) byggde denna drake.



Huvudet är gjort med hönsnät och papier maiche, tyg och färg. Det fanns även en kropp med svans till draken, gjord i tyg med hål för flera huvuden så totalt ca 6 personer kunde promenera runt bland folket på staden! När det begav sig gick vår dåvarande regionchef framför draken och viftade med företagsflaggor! Det var tider det... :-)

Draken, som har vilat i arkivet sedan dess, har nu fått åka till den andra sidan för att leka med andra förbrukade drakar...

Kommentarer
Postat av: Eva

Åh nej!!!

Menar du att draken fått åka till de sälla jaktmarkerna??? :-O

Den som var så fin....

Jag tror Anna L också var med och knåpade om jag minns rätt...

2009-08-16 @ 21:20:06
URL: http://chevroleva.blogg.se/
Postat av: Malin

Det är lite konstigt det här med företagsflaggor. Förr var man mer stolt över sitt företag och man såg en hel del företagsflaggor överallt. Jag tycker inte att man ser dessa lika mycket nu för tiden.



/Malin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0