Semester...

Lite semesterbilder kanske? Vi hälsade, som vanligt, på faster Karin på Lerviken en vecka. Vädret var dock lite trist så det blev ingen lek i Säterdalen denna gång. Där var risk för översvämning...


Mete i Sävstjärnen är ett måste!

 
Myggorna fick rejäla bett på lilleman...


Vi gjorde även en utflykt till Tomteland i Gesunda en bit utanför Mora. På väg mot Mora stannade vi till i Nusnäs och tittade på dalahästtillverkningen.

 

Ungarna tyckte att Tomteland var jätteskoj. William var lite rädd för trollen och Trollkungen, men Anton tyckte allt var jätteskoj. Det var en saga som pågick under hela dagen så man fick följa med på olika äventyr och se häxor, troll och tomtar, alver och huldror. Mysigt! William gillade allra mest hoppborgen.

 
Tomten själv och hans stora verkstad


Två glada killar med diplom på att de fått Tomtekraft av självaste tomten och lovat att vara rädda om varandra och naturen.

 
Avslutningsvis bilder på riktigt hemska troll...

Kommentarer
Postat av: Moster

Fina bilder! Ser dock ut som att lillebror växt om storebror.

2009-08-12 @ 15:06:05
Postat av: Frida

Hej Anna!



Jag trodde på inga sätt att du ville vara bråkig med mig.

Men eftersom det är fler än du som utgett sig för att heta just "spårkpolisen" på min blogg, så kollade jag om det även denna gång var min kompis Jessica. Men när jag såg att det inte var det så kände jag att jag på min blogg ville ha lite koll på vem som sa, och tyckte vad.



Jag kollar upp ip.nr när jag känner att jag är intresserad av vem som skrivit vad, känns bra att veta tycker jag. :)



Eftersom jag på min blogg står för vad jag skriver, så får även mina läsare göra det. Det är reglerna på min blogg. På din blogg bestämmer du reglerna :)



/Fridan!

2009-08-13 @ 11:09:52
URL: http://phridan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0