V18 i magen

"Det 16 veckor gamla barnet är nu 12,5-14cm långt mellan huvud och stjärt och vikten ca 200g. En enormt aktiv period börjar med rejäla träningspass. Han eller hon vrider och vänder på sig, sparkar och slår. Små luftbubblor som kallas alveoler eller lungblåsor bildas nu i lungorna. Fingrar och tår ser alltmer färdiga ut, och de virvlar och ränder som utgör barnets unika fingeravtryck börjar framträda. Nu ligger ögonen i rätt läge och i tarmen har barnets första avföring samlats - barnbeck. Om det skall bli en pojke så bildas prostatan nu."



Det är lite lustigt att vara gravid. Jag som "normalt sett" brukar vara värsta godistrollet har helt tappat det suget. Dippade morötter är MYCKET godare... en helgs kalasande blev inte så himla mycket sötsaker heller. Någon liten kaka här och en tårtbit där, inte mycket mer. Fascinerande! :-)  

Min gamla favorit Pepsi Max är inte heller något som lockar... Nej, nu ska det hellre vara något apelsinigt eller citrusigt (men inte grapefruktjuice). Får jag inte vanlig juice till frukosten blir det nästan nervkli... :-) Salt är godare än sött. Får se hur länge det håller i...

Kommentarer
Postat av: Eva

Åhhh... Jag blir så avis.... Jag vill OCKSÅ vara gravid...

Men det finns inte med i planerna...

Men jag VILL ändå! :-)

2009-08-31 @ 10:11:17
URL: http://chevroleva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0