Annas goda fudge

1 knapp dl kakao (ca 40g)
5 dl socker
1 dl ljus sirap
2 dl grädde
(2 dl hackad mandel/nötter)

* Blanda allt utom mandeln i tjockbottnad kastrull.

* Kokas till 116-117 grader (ca 40 min enl recept, men enl termometer går det fortare)

* Tillsätt mandel eller annan smaktillsats, jag brukar ta pepparmyntolja.

* Vispa med elvisp i ca 5 min, tills smeten tjocknar och ljusnar.

* Häll upp på bakplåtspapper (i form om så önskas) och tryck ut smeten till lagom tjocklek.

Jag brukar markera bitarna i ytan innan allt kallnar så blir det lättare att dela sedan.

Kommentarer
Postat av: Eva

Perfekt!

Tack!

Nu ska jag se om jag vågar mig på att prova...

2009-12-17 @ 11:00:48
URL: http://chevroleva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0