Grattis idag igen...

I dag är det min tur att bli gratulerad. Men det är ingen annan än kära syster och lille far som har uppmärksammat det. :-( Det är ju Anna-dagen idag! Vet ni inte det?! Har ni ingen koll på kalendern?!



"Anna är ett egennamn, ett kvinnonamn med största sannolikhet ursprung från den grekiska formen av hebreiska Hanna, och med betydelsen nåd eller den benådade. Anna är bergsbrukets beskyddarinna. Jesus mormor (Marias mor) hette också Anna. Anna är ett av våra vanligaste kvinnonamn och har haft flera popularitetstoppar under 1900-talet. Senast namnet var i topp var 1972, då det låg på andra plats i topplistan. Under 2000-talet har trenden varit avtagande. 31 december 2005 fanns det totalt 311 196 personer i Sverige med namnet, varav 121 549 med det som tilltalsnamn. År 2003 fick 3075 flickor namnet, varav 395 fick det som tilltalsnamn."

Det är ju idag man ska lägga lutfisken i blöt dessutom, så den hinner bli klar till jul... ;-)

Kommentarer
Postat av: Björn

Ojdå! Grattis! Måste nog uppdatera mitt kom-ihåg-namnsdag-excelark :)

Om jag nu hittar det eller kom ihåg om jag övertaget har gjort ett :)

2009-12-09 @ 09:24:34
Postat av: EvaPeva

GRATTIS... Du kommer väl ihåg mej också... och andra Eva... på självaste julafton... ;)

2009-12-09 @ 19:14:13
Postat av: Eva

Åh förlåt!!!!

Jag glömde!!!

Jag tänkte på det på bussen på väg ner igår morse, och jag "halvgrattade" receptionisten här som heter Vivianne (dvs nästan halvt Anna)...

Och så skulle jag sätta mig vid datorn och skicka iväg en gratulation till dig, men jag glömde... Förlåt!

Och grattis i efterskott!!! :-D

2009-12-10 @ 09:29:36
URL: http://chevroleva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0