Födelsedagspresent

Jag har shoppat min födelsedagspresent idag. Fick ju ett presentkort på Team Sportia för att köpa mig en slalomhjälm. Idag var det dags då vi ska åka i Nolby på söndag och åka till Åre nästa helg. Det blev en Scott Fission i ljus grå. Med fluff kring öronen och hakan ska man väl kunna hålla sig varm, och blir det för varmt finns det ventiler man kan öppna (och stänga). Sen ser jag väl ut som en mupp, men vad gör man inte för att skydda huvudet! :-)


Sen är det numera konstaterat att någon tjockskalle är jag INTE! Hjälmstorlek XS! Det är nog det enda XS-"plagg" jag någonsin haft... :-) Passade även på att inköpa några varma vantar, det blidde sådana med lite fingervantekänsla på insidan. Nu är man rustad! Iofs måste jag kolla över mitt fleeceinnehav och hur slalomglasögonen fungerar med hjälmen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0