Vansinnigt! Kul!

Ibland blir man helt tokig... och glad... Jag har haft krångel med min dator sen jag fick den i stort sett. Om jag kopplar in en extern skärm eller exempelvis en projektor så får datorn spatt... Den börjar zooma hej vilt i olika program så fort jag för musen över bilden. En internetsida zoomad till endast 10% är inte stor... Desto större blir texten i eposten, där zoomas till 400 eller 500 %... Det brukar ordna sig om man startar om datorn med den aktuella kabeln redan i. Men att starta om en dator som har alla mina program i sig kan ta i runda slängar mellan 5 och 10 minuter. Inte effektivt.

Jag har ägnat åtskilliga timmar i telefon med vår helpdesk och letandes på internet utan lycka. Till slut tyckte de att det är bara till att installera om hela datorn. Det har jag inte haft lust till, iom att jag har så mycket installerat. Lär ju ta en vecka att få ordning på allt man behöver... Jag vågar dock inte tänka på hur mycket tid som försvunnit till att krångla och starta om och hålla på...

Idag gjorde jag en ny sökning på internet och, trot eller ej, jag hittade ett nytt uppslag! Det fanns tre olika tips på den sidan om det enklaste inte fungerade kunde man prova nr två osv. Jag började tveksamt med första förslaget. Det fanns en enda liten ruta att bocka ur i inställningarna för tangentbordet i kontrollpanelen. Sen stoppade jag dit projektorkabeln, och döm om min förvåning när det fungerade klockrent! Helt sjukt att jag bråkat med datorn så länge för en sak som är så enkel att åtgärda...

Iofs så tror man väl inte att ett problem med visning av bilder har med tangentbordet att göra... Så alla ni som har liknande problem så kolla upp vilken version av Intellitype ni har och bocka ur zoomning i kontrollpanelen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0