Lite fånigt

Idag åkte jag hem en sväng på fm, eftersom det skulle komma några snubbar och byta ut en av våra fönsterrutor i vardagsrummet. Det var skräp mellan rutorna. De jobbade på och blev klara. Sen frågar de om de får värma sin mat hos mig innan de går. De kör mikron, busar med Findus och pratar glatt. Sen går de båda ut och sätter sig i bilarna, ja de hade varsin, och äter maten...

Hade jag tänkt till så hade jag ju erbjudit dem att sitta i köket istället. Men det gick så fort allting. Det går ju inte att gå ut i efterhand, knacka på rutorna och säga "förresten, kom in istället". Så jag satte fart och åkte tillbaka till jobbet. Dels känns det fånigt att gå omkring inomhus när de sitter på min garageuppfart och äter, dels känns det fånigt att gå förbi såna som sitter på min garageuppfart och äter...

Men, men, jag vinkade och for till jobbet...

De kunde väl ha suttit tillsammans och ätit?! Håller alla "arbetare" (byggare, elektriker mfl) på sådär? Sitter själv i sina bilar och äter lunch?

Nästa gång, om det inte är någon otrevlig typ, så ska de få äta i köket.


Kommentarer
Postat av: Eva

skratt ja det var allt lite otrevligt av dig ;-D

Jag sommarjobbade som telefonreparatör en sommar, och då hade vi ett "minivärmeskåp" i bilen för matlådorna. Helt perfekt!

Och då satt vi antingen inne i bilen och åt, eller ute om det var fint väder.

Men vi satt iaf tillsammans, inte var för sig...

2009-01-21 @ 15:26:29
URL: http://chevroleva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0