Tur man inte är president i USA

När jag börjar ett nytt uppdrag får jag tid på mig för inskolning, från början förväntas jag inte kunna allting, behöver inte lösa problem så värstans snabbt, är ursäktad för frågor som efter några veckor framstår som otroligt banala. Mr President förväntas kliva in och dominera (och domdera) direkt! Han ska ha full koll på allt som måste åtgärdas och ändras.

Skönt att bara vara konsult...

Jag behöver dessutom inte gå runt och oroa mig för att arga kunder ska smyga på mig och skada mig var som helst, hur som helst. Mina beslut och programmatiska åtgärder går det alltid att diskutera och förändra. Den stackars presidenten lever med väldiga hot över sig och miljarders säkerhetsvakter, fanatiska idioter kan hoppa fram var som helst. Nej, jag byter nog inte mitt gula hus mot The White House.
 

Skulle vara skillnaden i lön då, men samtidigt tror jag inte att man som president kan välja att jobba 75% för att man ska hinna med familj och hem... :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0