När blir man tant?

William hade lite funderingar igår innan han skulle sova. Han tyckte att faster skulle komma och hälsa på oss istället för att vi ska hälsa på henne... Då sa jag att han kunde ju bjuda in henne till sitt födelsedagskalas i augusti istället. Då undrade han när faster fyller år. I nästa sekund kom frågan:

"Mamma, är faster en gammal tant?"

Ja, vad svarar man på det? Jag tyckte att han kunde ju fråga faster när han sovit, men det kändes visst lite pinsamt, så han tyckte att jag skulle fråga istället...

Senare på kvällen frågade jag, och enligt faster så är det så att om man fyller 70 år nästa gång, dvs nästa år, så är det helt i sin rätt att bli kallad gammal tant... utan att det är en förolämpning inblandad... :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0