Att plocka upp en karl på stan

Igår skulle Björnens amerikanska kollega komma ut på middagsbesök. De andra amerikanerna hade inte dykt upp, så då roade vi denna första kille med lite svenskt familjeliv... Jag skulle plocka upp honom utanför hans hotell när jag jobbat klart för dagen. Jag fick en kort beskrivning och satte fart.

Lite konstigt kändes det, och sen blev det lite förvirrat när jag upptäckte att storgatan var avstängd för biltrafik, enbart de med tillstånd fick köra in... Jag fick åka några varv i kvarteren kring hotellet innan jag hittade en bra parkering, varifrån jag kunde börja leta upp den lille amerikanen...

Han stod dock snällt framför hotellentrén och väntade. Ingen större fara där! Väl hemma på Alnön så fick han äkta svensk thaimat... Kyckling i jordnötssås. Till efterrätt blev det chokladmuffins med grädde och jordgubbar. Då han tog två ggr av båda rätterna antar jag att det smakade bra... :-)

Men, självklart, så gjorde han en klassiker... Han hade skorna på sig inne... Ska man i det läget säga något? "I Sverige tar vi faktiskt av oss skorna inomhus!" Vi sa ingenting... :-)

Ungarna tyckte det var coolt med en som inte pratade svenska... "Wow, mamma, ska han som pratar engelska också äta efterrätt med oss!?!?"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0