Morgonaction

Jag har under natten sovit ganska gott, när jag väl somnade. Alltid lite svårt på nya ställen. Jag stördes mest av trafiken som körde och tutde utanför. Men tillsist sov jag i alla fall. Det är ju lite sovmorgon när man är på kurs. Dels behöver man inte ta hand om någon annan än sig själv på morgonen och dels behöver man inte börja lika tidigt som vanligt på jobbet. Idag fick jag sova till 07.15. Skönt!

Frukosten var dock inte så trevlig. Tokmycket folk, hissarna upptagna hela tiden, trängsel kring maten... Puh! Nästan inte värt att äta där... Sedan tar det ca 15 minuter att promenera till kursen, förbi otaliga hus- och vägombyggnationer, och dessutom den vanliga intensiva stockholmstrafiken. Morgonturen till jobbet till vardags är bra mycket trevligare!

Nej, någon storstadsbo blir jag inte någonsin. Tycker synd om alla små barn som bor med sina föräldrar i stora höghus med bara ynkliga små gräsmattor mellan husen... Tacka vet jag lugnet på norra Alnö! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0