Tjohoo!!

Systern har gått i mål! Hurra, hurra för henne! Bra kämpat!



Totalt cyklade hon och kompisarna omkring sjön på 11 timmar och 37 minuter. Det är många timmar på en cykelsadel det! Kan man sitta vanligt de närmsta dygnen?! Vet ej vad normalmotionärens tid på sträckan är, men jag är imponerad över att ni tagit er runt! Det är ju toklångt!!!

Förresten, kanske syster (som nu är utan bil) kommer nedcyklande på semestern istället för att åka buss? Det är ju dessutom lite kortare än runt Vättern... :-)

Kommentarer
Postat av: Eva

En nyfiken fråga... Vilken typ av cykel cyklade syster på???

Jag är lite sugen på att ge mig på vätternrundan någon gång, och undrar om man behöver en värstingcykel till det.... :-/

2009-06-14 @ 10:28:35
URL: http://chevroleva.blogg.se/
Postat av: Syster Marie

Jag cyklade på en begagnad landsvägscykel som jag köpte för några år sedan. Den gick på några tusen.



Man ser (=cyklar om) många som inte har sådana cyklar. Jag tror inte att jag skulle vilja cykla på något annat, tar alldeles för lång tid och jag tror inte att rumpan skulle gilla det heller.



Men börja cykla! Det är himla skoj!



Kolla på www.happymtb.org Där är det lite seriösare människor med lite bättre priser än på Blocket också tror jag. Fast jag har för mig att du är ganska kort så det kan vara lite svårt att hitta begagnad cykel.



/Marie

2009-06-15 @ 08:13:26
Postat av: Eva

Ok, tack för tipsen!

Jag är 173cm... Inte jättekort tror jag :-)

Så det kanske inte är helt omöjligt att hitta en begagnad då!!

Jag får sikta på nästa sommars vätternrunda (eller kanske tjejvättern) så hinner jag träna upp mig lite!

En fråga till (vilket märkligt forum att ha en dialog i :-) hade du några speciella kläder, byxor, skor... ?

2009-06-15 @ 09:53:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0