Hur länge håller en tvättmaskin?

Min (fast egentligen är det väl "vår") nuvarande maskin är född 1992, dvs den fyller 17 år i år! Inte illa för en hushållsmaskin tycker jag! Diskmaskinen var född1988 och den fick gå i pension i höstas, till förmån för en nyare, energisnålare och väldigt mycket tystare ersättare. Snart är det nog dags att göra något åt vännen i källaren också, så jag förbereder mig mentalt nu...

Det lutar dock mot cylinda. Har den gamla maskinen hållit i 17 år och diskmaskinen i 20 så tror jag (kanske i min enfald) att det är ett bra märke... Men det blir då svanenmärkt och energisnålt!

Det blir nog en "Sverigetvätten 09" från Cylinda, om jag skulle behöva bestämma mig idag. Bäst att gå ner i källaren och kolla hur gamla Bettan mår...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0