Kattmat

Findus äter det mesta. Men jag har på sista tiden märkt en viss tendens. Det blir mat kvar i skålen. Inte all mat, bara viss mat. Den gröna, i form av små kulor...



Han är dock inte ensam om detta. Arbetskompisens kattor gör samma sak... Kolla hennes sida... Hm, något att meddela Whiskas?

Jag gissar att det gröna är någon form av grönsaker. Varför han inte äter det är en gåta. Han gillar ju gurka, paprika och nu senast melon. Kissen hoppade upp på köksbänken och tog melonskalet som låg kvar efter Antons ätande, drog med det ut till hallmattan och mumsade så det knakade... Jag var lite snäll med honom och karvade lös fruktköttet åt honom. *slurp*


Kommentarer
Postat av: Eva

Vi har noterat samma sak med vår katt.

Därför undviker vi numera torrfoder där det ingår "grönsaksbitar", de blir ju ändå bara kvar!

Vår katt blir som galen när vi skalar potatis, men jag tror det mest är lukten han dras till. Jord = råtta???

Vem vet...

2009-03-06 @ 09:53:23
URL: http://chevroleva.blogg.se/
Postat av: Hovids-Anna

Om vi "härdar ut" så gnager han i sig det tillslut, så det är nog inte jätteäckligt.



Potatisskal är också intressant hemma, tillsammans med falukorv... Spindlar och flugor verkar väldigt gott också, kattgodis? :-)

2009-03-06 @ 10:09:39
URL: http://annawoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0