En fråga om huvudräkning...

Läst i Jonas Gardells dagbok på nätet:

" När min roman Jenny låg ute ringde en dag en entusiastisk marknadschef på Norstedts och ropade: "Du ligger etta! Du ligger etta på försäljninglistan!"
"Gör jag?" svarade jag glatt överraskad.
"Ja! Bara man räknar bort kriminalromanerna!"
"Så jag ligger inte etta?"
"Nja. Det beror på hur man räknar kanske. Du vet, en seriös skönlitterär bok kan inte hävda sig mot alla kriminalromaner!"
"Så var ligger jag då? Egentligen."
"Sjua."
Just här borde jag ha uttryckt ett mer begränsat hurra.
Sedan tänkte jag att min entusiastiska marknadschef hade rätt.
Jag låg ju etta! Bara man räknade bort alla som låg före.
Tanken gjorde mig mycket nöjd.
Vi är alla bäst! Det är bara en fråga om huvudräkning.
"


Så om man applicerar denna lite annorlunda form av huvudräkning på vårt squashspelande i vårserien så ligger vi faktiskt på första plats!!! Om man räknar bakifrån... 

VI ÄR BÄST!!! Heja lag Canalt som är etta!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0