Hur var det då? Klassträffen alltså...

Ja, det kan man ju fråga sig... Det var jättetrevligt! Jag åkte hemifrån vid halv tolv på lördagen. Hämtade upp två killar i Bydalen, en från min klass och en från en parallellklass (men både gymnasieklass- och arbetskamrat). Sedan drog vi till Kramfors. Bilresan var en trevlig inledning på dagen/kvällen, vilka förväntningar vi hade osv.

Väl i stan så tänkte vi äta lite sen lunch på klassikern "Tolles", men gissa om vi blev förvånade när det bara var en stor arbetsplats för ådalsbanan där istället... :-) Då fick det bli lunch på "Ullas" istället (en klassiker det med från gymnasietiden alltså).

Sedan drog jag till min övernattningskompis Jessica, lastade in pryttlarna, piffade det sista, lånade en cykel och trampade tillbaka in till stan där jag mötte upp med Karin, Linda och Anna-Carin. Vi gick tillsammans till Dacke där hela klassen skulle träffas för "förförfest". Väl där så hade vi så trevligt att vi skippade den ordinarie förfesten och satt kvar till den riktiga festen skulle börja.

Kvällens fest var på restaurang Gladan, där fick vi fota klasskort och senare äta mat. Där var det också trevligt, om än lite hög ljudvolym. Man vill väl åtminstone kunna prata med folk när man är på återträff?!?! Maten var lite halvtråkig, men inte äcklig i alla fall. Senare på kvällen släpptes det dessutom in utomstående folk. Det gillade jag inte heller...

Roligt var dock att man träffade gamla gymnasieklasskompisar också, det var återträff för alla nior i Kramfors kommun - 1989. Där var det dock vissa man inte alls kände igen... :-)

VI hade dock så roligt i vår grupp att vi tyckte det skulle vara ett årligt evenemang. Men då fixar vi det själva och inte via någon halvbeige evenemangsfirma...

Jag är så glad att jag hade en sån trevlig klass, som det är så skoj att träffa igen!!! Saknar dem redan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0