Puh!

Squashandet är inne på sista rycket före sommaruppehåll. Denna månad kommer jag att hamna sist i min grupp och därmed trilla ner till "våningen under". Det är inte hela världen, har man ingen riktig koncentration så är det svårt att spela bra.

Idag spelade jag dock jättebra. Jag mötte han som leder stegen, som kommer att gå upp till "våningen ovan". Ibland när man möter någon som är mycket bättre än vad man själv är så blir det en jättetråkig match. Vissa bjuder inte på sig själva utan vill bara ha sina poäng och gå. Men inte denna killen. Han spelar i serien också, och där har de precis avancerat till div 1... Jag och Göran hamnade sist i div 4... Liiite klassskillnad alltså, men bara lite. :-)

Jag spelade jättebra, han spelade snällt. Jag fick några poäng, men jag tog desto fler! Självklart vann han hela matchen med 5-0, men jag förlorade inte alla bollar. Fick 9-11 i något game, 8-11 i nåt, 6-11 också tror jag...  Det är roligt när man slår in en poäng där den jätteduktiga motståndaren inte hade någon chans!

Poängen är den i alla fall, jag kan spela bra om jag har koncentration och humör på rätt sida. Jag har ganska bra bollkänsla och bra slag, det jag förlorar på är kondisen och koncentrationen. Sommaren ska ägnas åt jogging och yoga... eller nåt sånt! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0