Sakta, sakta

Det går inget vidare för mina blomlökar... Grävde ner en hel hög i höstas, på ett flertal ställen på gården. Men de växer så sakta... På ett ställe finns det en hel del gröna blad men endast en liten knopp. På några andra ställen börjar det precis komma upp lite gröna blad, de är bara ett par cm stora hittills. Men, men, förhoppningsvis blommar det innan sommaren är över...

Just nu håller jag på att fundera över mina tomatplantor. Skulle behöva ett litet enkelt växthus, eller något vindskydd i alla fall. Hur mycket sol behöver de? Vilken typ av vägg ska jag ha dem emot?! Söder, öster, väster? Tidigare har jag bara odlat busktomater och de har fungerat fint i en blomlåda vid södervägg, men nu har jag ju vanliga tomater, som antagligen måste bindas upp osv...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0