Ännu en helg...

... har passerat. Nu är det dessutom en ny månad. Antons månad. Han fyller 7 år den 18:e. Gissa om han längtas... :-)

Denna helg har varit extra lång då fredagen var ledig, nationaldagsledig närmare bestämt. Jag åkte upp till Barsta på torsdagkvällen. Pojkarna hade varit där sen i måndags. På fredagen, efter lunch, åkte vi och hämtade upp lillasyster vid bussen för fortsatt resa mot Alnön.

Lördagen tillbringades med många olika aktiviteter. Björnen åkte till sin bror och hjälpte dem att flytta in i det nya huset. Jag följde med Anton på innebandyträning. Denna gång blev det match hela tiden eftersom det bara fanns en boll... Anton "pekade" tre ggr. Gissa om han var nöjd! :-)

När vi kom hem från träningen hade mostern (lillasystern) och William gjort i ordning monsterkalas. Det var dukat med svarta sugrör och svarta servetter. De hade gjort chokladbollar och plockade fram tårtan vi gjort tidigare på dagen. Dessutom hade de klätt ut sig. När jag och Anton klev innanför dörren var det något lurt. Det var så mörkt i huset... Efter någon sekund hoppade två mörktklädda figurer fram och tjoade och viftade med tårtknivar och skohorn, som laddat för en liten halloweenfödelsedagsfest alltså! :-) Mostern hade haft med sig presenter för att fira de födelsedagar hon missat/missar och dessa låg gömda på barnens stolar. William hade hjälpt till att gömma, så han var så sprattlig att han inte kunde stå stilla i väntan på att Anton skulle upptäcka dem!

På lördag kväll skulle Anton på Halloweenparty hos en klasskompis. Vi andra åkte till IKEA, det är ju en extra timme öppet där varje helg. Kanonbra, inget folk att trängas med!

Idag söndag har vi slappat. Barnen har sprungit hos kompisar och jag och syster har slappat och läst. Efter att jag skjutsat henne till bussen blev det storhandel. Konstigt nog kan man känna sig rik och fattig på samma gång! Rik på mat i skåp och frysar, men fattig på penningar på kontot... :-)

Dessutom har jag misslyckats med bakning med vågat mig på ett andra försök, som ser mycket mer lovande ut. Nu ska här glaseras, sen ska jag krypa upp i soffan med nåt varmt i en mugg innan det är dags för sängen.

Puh, inte konstigt att man är lite trött när man funderar över hur mycket man gjort i helgen... :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0