Kalashelg

I fredags hade vi barnkalas. Några barn från Antons klass kom hit och det blev lite fika, lekar och disco. Det blev mest ett "tjejkalas", flera av killarna som var inbjudna hade dessvärre blivit sjuka. Men de hade trevligt ändå.

Bland det roligaste var att leka "Sätta svansen på grisen". Jag förstår inte nöjet egentligen mer än någon enstaka gång, men de höll på och snurra och leka en bra stund. Men så är ju inte jag 7 år heller...

Andra klassiker som Kurragömma och Blindbock fick vi också ta till för att slippa ha 7 ungar som springer upp och nedför trappen hela tiden. Jag blir lite nervös av sånt... :-) Vips är det någon som halkar och gör sig illa...

Lördagen ägnades åt att komma i fatt med städningen som fått stå på sidan under hela veckan. På eftermiddagen dök släkten upp och det firades 7-åring igen. Presenterna han fick var så lyckade att pojken inte hade tid att vare sig äta tacos eller tårta. Båda rätterna brukar vara största favoritmaten... Inte ens lördagsgodispåsen som mormor och morfar haft med sig lockade. "Mamma, jag sparar den här tills i morgon. Nu går jag upp och bygger lego igen!" Men framemot halv 8 när allt lego var färdigbyggt kom killen ner och var sig själv igen... :-) Nästan så man hann bli lite orolig...

Själv är jag helt slut. Dagen har tillbringats i soffan och på simskola. Det blir inte mycket gjort. Man är ju inte den med mest ork direkt. Bara några veckors jobb till julledighet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0