Tjejen med koll...

Sitter idag ute hos kunden och jobbar. Då öppnas en av dörrarna bakom mig och ett gäng kostymklädda karlar knatar in i konferensrummet bredvid. Jag hejar på den ena av dem, eftersom det är en pappa till en av Williams dagiskompisar. Inget konstigt med det.

Jag säger till mina bordskamrater att "ha, det var en dagispappa här!". Jag sitter nästan aldrig i kundens lokaler, så jag känner ingen här ute, utöver mina egna arbetskamrater...

"öh" får jag till svar... "var det han?"

"ja, Melkers pappa.... En av Williams favoritkompisar på dagis."

"Vet du inte vem det är? Det är ju typ vd:n för hela företaget!"

Hm, där ser man vilken koll jag har på kunden... :-)

Kommentarer
Postat av: Eva

He he, så är det, småbarnsföräldrar har universums bredaste kontaktnät, utan att behöva vara med i någon obskyr herr-/damklubb :-)

På dagis finns ett tvärsnitt av hela samhället, från arbetslösa till VD:ar, från sjukvård till industri, och alla är de är också bara vanliga människor med snoriga barn! :-)

Det kan vara bra att bli påmind om ibland....

Själv stod jag vid kaffeautomaten och "småpratade" med en man imorse, utan att fundera på vem han var... Sedan kom jag på att han är ju den nya divisionschefen på telia :-O

Men han är väl också bara människa gissar jag :-)

2009-11-17 @ 12:33:56
URL: http://chevroleva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0