Utsvulten dag...

Morgonen inleddes med svält... Eller snarare så avslutades gårdagskvällen med svält från kl 20.00... Det har varit dags för sk glukosbelastning idag. Ingenting att äta eller dricka (inte ens vatten) efter kl 20.00 kvällen före. Det är hårda bud för en gravid kvinna!

I morse var det "upprop" på provtagningen på sjukhuset, kl 7.30: Varsågod att kissa i den lilla burken, kom får jag sticka dig i fingret och sen kan du dricka upp denna sockerlösning (ca 4 dl) så snabbt du kan, nu kan du sätta dig i valfri stol och titta på tv eller läsa i två timmar, men du får inte somna...

Hm, hur lätt är det att hålla sig vaken i två timmar när man nästan jämt är trött?! Efter två timmar var det dags för kissande och fingerstickande igen. Men sen var det klart! Mina värden var bra både före och efter provtagningen. Ha!

Anledningen till att jag gjort detta test är ju att jag tidigare fått stora barn. Anton vägde "normala" 3600g, men då han var 3 veckor tidig så var det ganska så stort ändå. William vägde ju 5200, och kom så gott som i tid... Jag har inte någon lust att än en gång föda ut en sån bjässe, så jag har bett mödravården att hålla extra koll på bebbens tillväxt.

Lite närmare slutet av graviditeten blir det dags för tillväxtultraljud.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0