Billiga...

Ibland är barnen billiga... Denna morgon var det lillebrors tur att sättas ut till högstbjudande. Dagen började fint med att han vaknade glatt och hade sovit gott hela natten. Men sen kom han på att han skulle minsann inte ha de där jeansen. Nej, men ta mjukisbyxorna som finns i ditt rum då, tyckte mamman.

Men det gick inte för sig. Han skulle inte ha några mjuka byxor på sig. Han skrek och bråkade, svor och muttrade,  högt och ljudligt.... Ta vad du vill i garderoben, och kom ner till frukost sedan, svarade jag.

Inte då, han skrek och bråkade hej vilt... Han provade några andra byxor som var för korta i benen, och skrek och morrade lite till. Då jag gick ner och plockade fram frukost så kom han till sist fram till att han ville ha jeansen, men bara om jag plockade bort en liten nyckelringsgrej som hängde på dem... Det kunde han väl sagt på en gång...?

Nästa minut så var det fel på frukosten. "Den där yoghurten tycker inte jag om!!!" Nya morr och bråk. Han har ätit just den yoghurten MÅNGA ggr förut, så det var bara tjafs. Tillslut, när Anton sedan länge ätit upp sin yoghurt och satt och mumsade på rostade mackor kommer lillen och säger "Jag tycker bara om yoghurten om jag har extra många flingor på!", blängde på mig, sen åt han upp alltihopa och en rostad macka dessutom... SUCK!!!

Jag är helt slut! Ska det vara så här varje morgon tills lilleman är 18 får jag spader!!!

Anton hade en fin kommentar... "William, igår var det jag som var vrång, idag är det du!"

Tänk vad lätt det är när barnen är små och bara äter bröstmjölk, och glatt kräks ner vilka kläder man än sätter på dem... :-)

 

Kommentarer
Postat av: Syster/moster

Och tänk vad roligt det blir när du både har Kräkmonstret, Vrånga killen och Arga gubben samtidigt!

2009-09-23 @ 12:56:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0