Det blev bra...

Lördagens middag blev bra. Jag följde receptet på potatispurén och messmörssåsen till 90%. Jag blev snål och köpte vanliga potatisar istället för mandelpotatis, jag hade glömt att det skulle vara maizena så jag fick ta vanligt mjöl istället och jag skippade konjaken i såsen. Men det blev gott! Det blev ganska snyggt också! Med torrare potatispuré i rullarna så höll de formen.




Älgköttet blev en vanlig stek tillagad i stekpåse, som jag dessvärre råkade ha sönder när jag skulle justera stektermometern. Det blev halva tiden med påse och halva tiden med öppen påse...

Men som Anton sa:
"Mamma, vad är det för kött?"

"Det är älg."

"Mums, inte visste jag att älgkött var så lent!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0