6 månader

Nu är Hilma-gumman 6 månader gammal. Tänk vilken stor tjej det redan blivit! Det är full fart på henne. Hon sover bra på nätterna; somnar vid 21-tiden och sover till ca 7.30. Jag brukar "tvångsmata" henne (nästan i sömnen) när jag går och lägger mig. Vet inte om det är nödvändigt, men eftersom hon sover till morgonen vågar jag inte chansa och låta bli matningen... :-)

Vi hade invägning hos BVC förra veckan. Då vägde hon ca 10 700 g och var 68 lång. Det är en rejäl tjej! Om man går efter normalkurvor så väger hon lika mycket som en 15-månaders bebis... Men hon följer sin viktkurva och blir varken tjockare eller smalare, så det är inget att oroa sig över. Det lär försvinna när hon börjar springa runt!

 


Hilma är jätteduktig att äta mat. Vi har ju börjat så smått. Hon äter en liten portion till lunch, gillar allt som serveras vare sig det är pasta, ris eller mangopuré. Himla bra! :-)  Hon äter även en liten portion välling ibland. Hoppas det håller i sig!

Hon har även kommit på hur gåstolen fungerar så nu får man dels akta sina fötter och dels flytta bort saker man inte vill att hon ska dra ner...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0