En afton bland folk

I dag blev det en tur till Selånger Marknad. Jag gjorde det jag egentligen inte gillar... Jag hade barnvagnen med, med Hilma i. Småbarn har ingenting på marknaden att göra. Men eftersom de andra två barnen och även Björnen var med så fanns det inte så mycket annat att göra än att ta med henne.

Vi strosade runt. Tittade på saker, plockade bland saker, sa nej till att köpa saker... Vi träffade min kompis Gabriellas föräldrar i ett stånd, de säljer egentillverkade saker av lin. Det blev dock inte så mycket shoppat. Lite marknadsgodis är ett måste. Det har jag älskat sen jag var liten. Lite chokladtoppar och några gamla serietidningar slank också med i väskan.

Det var trötta pojkar när vi kom hem...

Men jag förstår fortfarande inte varför folk tar med sig hundar på marknaden. Det är tom tre gånger värre än att ta med barnvagn. Det var små golvmoppar som lätt kan bli nertrampade och även jättestora hundar som var som små föl...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0