Kalasförberedelser

Under veckan som varit har jag jobbat med att förbereda lillemans födelsedag. Han blir ju 6 år på fredag. Han har önskat sig ett spökkalas, och vi satt och gjorde lite planer för några veckor sedan.

En av önskningarna var att ha en piñata. Idag blev den färdigställd. Den krävde några dagars arbete då den måste hinna torka emellanåt. Den är gjord av 5 ballonger, en stor hög sönderrivna tidningssidor, vit och svart färg och vitt silkespapper. Måste säga att jag tycker den blev ganska så fin faktiskt! Det finns lite ploppar och små kexchokladbitar på insidan.

 

För att fortsätta på spöktemat har jag även bakat spökkakor. Jag har letat mig blå efter ett kaksmått med spökform men inte lyckats. Det får införskaffas till Halloween eller till jul när alla butiker plockar fram kakmåtten. Det fick i stället bli runda kakor med vita spöken på. Det kanske blev bättre i slutändan, vad vet jag... Men håll med om att de är ganska söta! :-)


Kommentarer
Postat av: Eva

Men Anna!!!

Gud vad du är pysslig!!!

Du måste vara värsta drömmamman, mina barn skulle ÄLSKA att ha dig till mamma!!!

Otroligt fina grejor, William kommer att bli superdupernöjd tror jag!!!

2010-08-23 @ 08:47:49
URL: http://chevroleva.blogg.se/
Postat av: Eva

Men Anna!!!

Gud vad du är pysslig!!!

Du måste vara värsta drömmamman, mina barn skulle ÄLSKA att ha dig till mamma!!!

Otroligt fina grejor, William kommer att bli superdupernöjd tror jag!!!

2010-08-23 @ 08:48:01
URL: http://chevroleva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0