Sista etappen

Sista resan under vår semester gick till Barsta. Då vår kära Findus, som befann sig i Barsta under tiden vi åkte runt till andra ställen, fick för sig att "go walkabout" fick vi lov att åka till Barsta lite tidigare än planerat. Mor och far skulle åka till lillebror Jimmy i Oslo och vi ville inte att huset skulle stå tomt om/när Findus hittade hem igen.

Björn tog motorcykeln upp på lördagen och vi andra kom upp på måndagskvällen. Vi letade och letade efter katten. Han hade då varit borta en vecka. Vi satte upp lappar och frågade alla vi stötte på om de sett någon kisse, men icke. Han var borta.

För att roa oss lite så tog vi en tur till Övik för att hälsa på Anna och Jörgen, och se deras lilla sommarstuga. Vi är bara lite avundsjuka på läget då... :-) När vi ändå var i trakterna svängde vi förbi mina gamla Björnstugan-bossar, Kerstin och Sture, som har stuga ganska nära Anna och Jörgen. Gissa om de blev förvånade och inte riktigt kände igen mig först... :-) Det var ju några år, och kilon, sen jag såg dem sist. Vi passade även på att shoppa lite när vi ändå var i storstaden Övik; ett besök på Fjällräven Outlet och lite promenerande och lunchande på stan. Alla barnen uppförde sig exemplariskt!

Vädergudarna var dock inte på det bästa humöret denna semestervecka så en av dagarna åkte vi till ett "luftland", fyllt med olika typer av hoppborgar och liknande. Gissa om barnen (och jag) tyckte det var skoj... Måste dock fundera över min klädsel nästa gång, så jag glider lättare i rutschkanorna.... :-)

  
Hilma gillade studsandet också!
  
Till och med pappa Björn gick att locka till lite studs också.

En annan dag tog vi en tur till Rotsidan. Björn och pojkarna promenerade genom skogen från Barsta. Hilma och jag tog fikakorgen och bilen. Det går inte så bra med barnvagn på skogsstigar...
 
På Rotsidan var det rejält blåsigt, men vackert som vanligt.
 

Sista dagen före hemfärd var solen äntligen framme. Morfar Bosse och vi passade då på att gå ner till badstranden för lite plaskande. Det blev inga riktiga doppningar men lite fiske med håven, plaskande i gummibåten och lite allmänt badtjafs!
  

Även jag var tvungen att prova gummibåten. Men då den är ganska liten  så körde jag med liggande rodd. Det fungerade fint, förutom att jag höll på att bli helt överspolad av svallvågorna från turbåten innan jag riktigt kommit ut på vattnet...
 

Hilma passade på att mysa och busa med mormor innan det var dags att dra hem till Alnön igen.


Hur gick det med katten då, kan man fråga sig. Ingen lycka alls. Vi letade och väntade hela veckan men katten var som bortblåst.

Men... När vi åkt från Barsta och hunnit ca 1 timme därifrån kom det lilla kattskrället inpromenerande på köksgolvet. Det var bara för Björn (som åkt hem dagen innan oss) att sätta sig i bilen och åka upp mot Barsta för att hämta honom. Jag hade ju bilen full av packning, barn och hungriga bebisar, så det var inte läge att vända. Snälla mor och far åkte ut och mötte upp så Björn behövde bara åka till Höga Kustenbron.

Det var otroligt roligt att få tillbaka kissen. Vi hade nästan gett upp hoppet att se honom igen.

Kommentarer
Postat av: Eva

Mysiga rotsidan!!!

Och vilken snygg stil du har i gummibåten Anna!!!

Ha ha ha!! :-D :-D :-D

2010-08-15 @ 22:08:55
URL: http://chevroleva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0