Ensam och övergiven

Nja, riktigt ensam var jag ju inte. Jag hade ju både Hilmis och Findus till sällskap. Lillan blev lite dålig i magen i förra veckan, hon småkräktes lite nu och då. Men inte rikitgt som man är van vid när det gäller magsjuka, utan lite snällare, men ändock kräk...

På fredag kväll var det Permobils julfest. Gissa vem som inte kunde gå på den... Björn och pojkarna åkte iväg och jag och lillan tillbringade kvällen i soffan. Eller snarare somnade gumman vid halv 8 och sen var jag ensam med fjärrkontrollen.

På lördag kväll samma sak. Glöggkväll hos grannarna. Björn och pojkarna gick iväg och hade trevligt. Jag och gumman styrde fjärrkontrollen själva.

Det är inte lätt att lämna en liten gumma med pappan till vardags så jag försökte inte ens nu när hon är lite krasslig. Men hon har varit väldigt pigg och glad, fastän aptiten inte funnits där.

På söndagen hade jag tänkt möta upp Eva och köpa lite julklappar, men när jag vaknade var jag trött och slut så det blev inget av. Men lite vila kan göra susen, en timme slummer i soffan skakade liv i mig så jag mötte Eva på eftermiddagaen och trängdes i Birsta med allt och alla. TREVLIGT efter en ensam helg! Att jag dessutom fick tag på de sista julklapparna inklusive en till mig själv gjorde ju allting ännu bättre! :-)

Kommentarer
Postat av: Marie

Staaaaaackars Askungen...



Nåväl, vad är väl en bal på slottet?



Är lillskruttan piggare?

2010-12-20 @ 20:33:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0