Framåt kille

William surrar om att "Gunnels kalasgryta på dagis" är hans favoritmat och att vi ska göra den här hemma. Eftersom vi inte har något recept har jag inte lyckats klura ut vad det ska vara i en sån, så jag har sagt till William att han får prata med Gunnel och skaffa receptet...

Sagt och gjort. Idag hade han bestämt sig. När han tagit av sig skorna och jackan skulle han gå till Gunnel... Det gjorde han också, jag hörde hur han gick in och pratade med henna. Jag hade fått order om att sitta kvar i kapprummet tills han kom tillbaka.

I dag när jag hämtade honom så hade Gunnel skrivit ned receptet till honom... Gissa om han var glad. :-) Ville helst ha det till middag, men eftersom han fått det till lunch så fick det räcka för idag...

Vad är då Kalasgryta? Jo, ungefär som köttfärssås och makaroner, fast allt ihopblandat i en gryta... Det blir till helgen kanske... :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0