v35

Nu när vräkningsförsöken närmar sig har jag liksom på nåt vis tappat räkningen på veckorna, därav de sena uppdateringarna. Att gå hemma och drälla ett jullov gör inte saken bättre heller...

I morgon är det dags att gå till jobbet igen, efter ca 2 veckors ledighet. Det känns lite tungt. Jag gissar att jag kommer vara väldigt trött i morgon eftermiddag och även på fredag.

Senaste veckan har mycket kommit på plats. Babyskydd och skötbord är på plats som ni sett på bilderna, men jag har även införskaffat lite småkläder (ja, en del rosa också), småhandskar, blöjor mm. Idag kom en kompis ut med en vagga som vi lånade även när William föddes. Den är lite smidigare att ha nära sängen när bebben är liten och ny, när man har lite "separationsångest"... 

Nu återstår väl enbart att packa min egen väska med kläder och annat som kan behövas. Förlossningen lär väl inte bli så himla kul, men kul när den är över... :-) Just nu är största oron (förutom smärtan) om jag överhuvudtaget kommer att hinna in till sjukhuset... :-)



Från gravid.se:
"Ditt barn är omkring 33 cm långt från huvud till stjärt och väger ca 2,6 kg. Barnets centrala nervsystem håller på att mogna, matsmältningsapparaten är nästan färdigbildad och lungorna är vanligtvis helt färdiga.

Risken för andningsproblem om barnet föds nu, är mycket mindre jämfört med för några veckor sedan. Nittio procent av alla barn som förds i denna vecka överlever utan några allvarliga men. Nu börjar barnets armar och ben bli knubbiga och fina. Barnet har väldigt lite rörelseutrymme så det fyller ut nästan hela livmodern och tvillingar är ännu mer trångbodda. "

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0