v36

Ojoj, tiden går fort nu för tiden... Inne i vecka 36 nu, 35 fullgågna veckor och på kylskåpet sitter kallelsen till sjukhuset den 25:e för att inleda vräkningsförsöken. Väskan är nästan färdigpackad, lite extra kläder ska i, sen är det bara att greppa och springa till bilen när det är dags...

Vad ska man egentligen ta med sig?! Jag har laddat med lite choklad och energidryck, min vetevärmare (vilket var väldigt skönt mot ryggen när William skulle födas). Funderar på lite musik, men vet inte om det finns cd-spelare på sjukhuset.

Från gravid.se:
"Barnet är i princip helt fullgånget och väger ca 2,8 kg. Längden är ungefär 34 cm från huvud till stjärt. De sista veckorna ska barnet äta upp sig för att klara livet utanför livmodern. Vid det här laget har du märkt att barnets rörelser har förändrats, vilket beror på att det är trångt i livmodern. Du känner antagligen bara benen och fötterna som sparkar, huvudet som studsar mot bäckenbotten och armarna med svagare rörelser. Dock brukar rörelserna upplevas som kraftfullare och tydligare. Ofta kan man se konturerna av en armbåge eller häl som putar ut mot huden."


Kommentarer
Postat av: Angelica

Lyllo dig som ska föda snart! Det är ju det bästa av allt! Jag skulle kunna göra det flera gånger till och jag är inte ironisk!

Nu är det värsta lyxen i Sundsvall. Det skulle bla finnas lustgas i alla badrum! Lycka till!

2010-01-12 @ 06:51:15
Postat av: Anna

Hm, jag vet inte om förlossningen i sig är det bästa, men resultatet... :-) Lustgas i badrummet låter kanon! Då törs man alltså lämna sängens mask och gå dit...

2010-01-12 @ 07:56:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0