Avslutning nr 2

På fredag morgon var det dags för Antons avslutning från klass 1. Detta år hölls avslutningen i kyrkan (det är vartannat år på skolgården och vartannat i kyrkan). Barnen hade övat flitigt hela veckan på sina sånger och det var spända barn som tågade in i kyrkan när kl slog 8.

Det sjöngs, prästen och rektorn höll tal och sen sjöngs det lite mer. Alla klasser sjöng två sånger var, förutom treorna som sjöng en extra.  En av rektorns traditioner är att ge barnen i avgångsklassen, dvs trean, varsin ros och en kram.

 

När det var slut på aktiviteter i kyrkan samlades klassen nere på tunet för lite fika tillsammans. Anton är ledig från fritids i sommar eftersom jag är hemma. Han kommer inte tillbaka förrän en vecka innan skolan börjar och då har han dessutom lillebror med sig.

På kvällen gick vi ner till den lokala fotbollsplanen för den årliga familjekvällen med byalaget. Det var sedvanlig tipsrunda och brännbollsturnering. Tipsrundan är av tratdition ganska lång, tio frågor utspridda på nästan 2 km. Barnen kom på delad andra plats och vann varsin stor chokladkaka. Gissa om de var glada och stolta... :-) I vuxentävlingen gick det värre. Tre vinnare hade korats som bara hade lyckats få ihop 4 rätt var. Illa! Tävlingsmänniska som jag är ibland så ville jag gärna se frågorna och svaren för att få veta vad jag gjort fel... När jag fick lappen med svaren blev jag lite förvånad. Det var barnfrågorna... Tävlingsledaren hade skrivit ut barnfrågorna två ggr och rättat vuxenfrågorna mot dessa... *ha, ha* Han tyckte själv det var lite pinsamt och vi sa inget högt under kvällen. Jag hade säkerligen ungefär 8 rätt, men fick ingen vinst. :-) Nästa år, då ska jag vinna!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Haha... Jo, jag lyckades också snoka mig till det. Ang. facit alltså. Tyckte nämligen också att jag borde haft betydligt fler rätt än 4. Nåja, revansch till nästa år helt enkelt!

2010-06-16 @ 19:21:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0