Provar nåt nytt...

På diverse websidor med bakning och tårtor finns även sk Candy pops, eller Cake Pops. Ibland måste man ju bara prova... De sidor jag sett har gjort någon smet utifrån sockerkaka och smörkräm/frosting. Men jag tänkte att man borde väl kunna använda chokladbollssmet.

Sagt och gjort. Jag geggade ihop en halv sats chokladbollssmet och lät fantasin flöda, eller snarare, jag stal idén till utseendet från internet...

Det är alltså som en klubba, fast med en kaka istället för en godis längst upp. I brist på karamellpinnar fick jag använda grillpinnar av trä.


Ja, det ska föreställa "Hello Kitty" på två av klubborna, men det blev lite klumpigt. Ritade morrhår, ögon och rosett med en tandpetare... Nosen är lite kristyr. Björnen ska snart få smaka, får se om han dömer ut dem totalt.

Kommentarer
Postat av: Eva

Åh Anna du är så rolig och påhittig och kreativ!!!

Jag blir alldeles imponerad :-D

Men vad var betyget då?

Fick de godkänt av Björnen??

2010-06-08 @ 19:44:27
URL: http://chevroleva.blogg.se/
Postat av: Björnen

Betyget är följande:

1, Stort jobb nerlagt på "Hello Kitty" = Snygga figurer. Men kommer barnen att gilla att slita av stora stycken av deras idols huvud för att sedan smaska i sig innandömmet?

2, Tyvärr så är jag inget stort fan av vitchoklad.

Byt ut till mörk choklad! En färgad "hello kitty" passar i tiden då man inte längre får säga det där gamla namnet på chokladbollar.

2010-06-09 @ 08:15:58
Postat av: Eva

Ha ha ha :-D

Vilka roliga betyg, är det ris eller ros? Nästan svårt att avgöra!

Anna du får göra såna där till våra barn någon gång när vi hälsar på, jag är övertygad om att de kommer att älska dem! :-)

2010-06-09 @ 08:44:40
URL: http://chevroleva.blogg.se/
Postat av: Anna

Björnen åt två, så värst äckligt var det inte! :-)



Jag trodde dock att Björnen skulle uppskatta den stora avsaknaden av pärlsocker, som är det värsta han vet på denna jord bortsett från bussåkning... :-)



Jag tror dessutom att barnen älskar att slita Kitty i bitar. Minns hur det var när barnen skulle äta spidermans ögon (eller var det hjärna?) på Williams 4-årskalas...

2010-06-09 @ 13:16:07
URL: http://annawoman.blogg.se/
Postat av: Eva

Oj oj oj, detta blir ju bara roligare och roligare :-D

Ha ha ha :-D

2010-06-10 @ 09:00:29
URL: http://chevroleva.blogg.se/
Postat av: Retail Opportunity

I kinda like it. Thanks!

2011-01-24 @ 14:25:52
URL: http://retail-opportunity.blogimagine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0